danau ranau

danau ranau
danau kebanggaan

Wednesday, April 3, 2013


SHORT STORY ( INDONESIAN - ENGLISH )


By on 4:25 PM


I think that my mother is a beautiful person. She is not tall but not short, and she has curly hair and brown. Her eyes color are like honey and her color skin color light brown, and she has a beautiful smile. Her weight likes 120 lbs.
She is a very kind person. She is very lovely, friendly, patient, and she loves to help people. I love my mom, because she is a good example to me. She loves being in the Church, and she loves sing and dance too.
She is a very good child, wife and mother. She always takes care of her family. She likes her house to be clean and organized. She a very organized person, and all things in the house are in the right place. She doesn’t like messes.
She always has a smile on her face. She is so sweet and lovely. I like when I am going to sleep or went I wake up or when I am going to go to some places, she always give me a kiss, and when the family have a problem she always be with us to helps us and to give us all her love.
Saya berpikir bahwa ibu saya adalah orangyang indah. Dia tidak tinggi tapi tidak pendek, dan diamemiliki rambut keriting dan coklat. Mata warnanya adalah seperti madu dan warna kulitnya berwarnacoklat muda, dan dia memiliki senyum yang indah. Berat badannya suka 120 lbs.

Dia adalah orang yang sangat baik. Dia sangat indah, ramah, sabar, dan dia mencintai untuk membantu orang. Aku cinta ibuku, karena dia adalah contoh yang baik bagi saya. Dia mencintai berada di Gereja, dan dia mencintai menyanyi dan menari juga.

Dia adalah anak yang sangat baik, istri dan ibu. Dia selalu mengurus keluarganya. Dia suka rumahnya menjadi bersih dan terorganisir. Dia orang yang sangat terorganisir, dan semua hal di rumah berada ditempat yang tepat. Dia tidak suka macam-macam.

Dia selalu memiliki senyum di wajahnya. Dia begitu manis dan indah. Saya suka ketika sayaakan tidur atau pergiaku bangun atau ketika saya akan pergi ke beberapa tempat, dia selalu memberi sayaciuman, dan ketika keluarga memiliki masalah dia selalu bersama kita untuk membantu kita dan memberi kita semua cintanya.




A DESCRIPTIVE TEXT EXAMPLE - MY HOUSE

I live in a small house. It has five rooms: there are two bedrooms, a living room, a bathroom, and a kitchen. Indeed it is a small house; but I like living in here for wasting my spare time.

When the door is open, I can see the living room. It is so small with only three chairs and a table, nothing else. I prefer reading a novel in this room.

My bedroom is in the left side of the living room. In this room there is a night table next to the bed, a TV, a radio, and a computer. When being bored of reading, I usually play online games, chat with my friends via Facebook and so on. 

Next to my bedroom is my mother's. I do not know what is inside because I never come in to see it. In the right side of the living room there is the kitchen. In the kitchen I have everything I need when I get hungry. It is very pleasure when my mother cooks, the smell fills my whole house.

I know it is a very small house; but it is the best place I have ever seen. 

Saya tinggal di sebuah rumah kecil. Ini memiliki lima kamar: ada dua kamar tidur, ruang tamu, kamar mandi, dan dapur. Memang itu adalah sebuah rumah kecil, tapi aku suka tinggal di sini untuk membuang-buang waktu luang saya.

Ketika pintu terbuka, aku bisa melihat ruang tamu. Hal ini sangat kecil dengan hanya tiga kursi dan meja, tidak ada yang lain. Saya lebih suka membaca novel di ruangan ini.

Kamarku berada di sisi kiri ruang tamu. Di ruangan ini ada sebuah meja malam sebelah tempat tidur, TV, radio, dan komputer. Ketika sedang bosan membaca, saya biasanya bermain game online, chatting dengan teman-teman saya melalui Facebook dan sebagainya.

Sebelah kamar tidur saya adalah ibu saya. Aku tidak tahu apa yang ada dalam karena saya tidak pernah datang untuk melihatnya. Di sisi kanan ruang tamu ada dapur. Di dapur saya memiliki semua yang saya butuhkan ketika saya mendapatkan lapar. Hal ini sangat senang ketika memasak ibu saya, bau mengisi seluruh rumah saya.

Aku tahu itu adalah sebuah rumah yang sangat kecil, tetapi itu adalah tempat terbaik yang pernah saya lihat.




My Best Friend

I have a special friend. She is my classmate and sits beside me. Her name is Fia. Fia is a quite girl and very simple on the look. However, I really adore her. She is not only kind but also tought.

Fia comes from a very simple family. Her father is a pedicab driver and her mother has passed away. She has a younger brother. His name is Aditya. In order to help their father, Fia and her brother work part time to earn some money. Fia sells food during our class break, while her brother sells newspaper and magazines after school.

One thing that I always admire about her is that she can manage her time well and she always looks cheerful.
My Best Friend

            Aku punya teman istimewa. Dia adalah teman sekelas saya dan duduk di sampingku. Namanya Fia. Fia adalah seorang gadis yang cukup dan sangatsederhana pada tampilan. Namun, saya benar-benar memujanya. Dia tidak baik saja, tetapi juga pemikiran manusia.

Fia berasal dari keluarga yang sangat sederhana. Ayahnya adalah seorangtukang becak dan ibunyatelah meninggal. Diamemiliki adik. Namanya adalah Aditya. Untuk membantu ayah mereka, Fia dan saudara kerjanya paruh waktu untuk mendapatkan uang. Fiamenjual makanan selama istirahat kelas kami, sementara kakaknya menjual koran danmajalah sepulang sekolah.

Satu hal yang saya selalu kagumi tentang dia adalah bahwa dia dapat mengatur waktu dengan baik dan dia selalutampak ceria.

Tukang Coding
Judul: SHORT STORY ( INDONESIAN - ENGLISH )
Review oleh: pramuka /riyan aulia | Roy Aswin Hendra Aulia
Update pada: 4:25 PM | Rating: 4.5

Comment for "SHORT STORY ( INDONESIAN - ENGLISH )"

0 Komentar di Blogger
Silahkan Berkomentar Melalui Akun Facebook Anda
Silahkan Tinggalkan Komentar Anda

0 comments

Post a Comment